FA EN

داستان برند

شاید بهتر است از زمانی خیلی پیش‌تر آغاز کرد؛ وقتی که قلمکاری در عهد صفوی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و با انتخاب «اصفهان» به عنوان پایتخت این امپراطوری در دوره شاه عباس کبیر و به همراه رونق هنر و مصنوعات دستی در آن فضا، هنر قلمکاری به اوج ارزش و مرغوبیّت خود رسید و پس از افت‌وفرودهای فراوان در طی اعصار مختلف، رکودی کم‌سابقه در چند دهۀ اخیر داشته است. «بی‌سان» از سال 1394 با فرض «اعتلای جایگاه این کالای سنّتی به مثابۀ طلای صنایع‌دستی ایران» بر اساس گردهمائی 8نفر بنیان‌گذار شروع به فعالیت کرد. این مجموعه نخستین شرکت هنر-دانش‌بنیان است که بر  ذوق و خلاقیت علمی سرمایه‌های انسانی و اندکی بهرمندی از پیشینۀ حرفۀ خانوادگی بعضی اعضای خود (اخوان چیت‌ساززاده) تکیه دارد.

«بی‌سان» با مفهوم یکتائی در پی ایجاد حس تمایز و یگانگی در مخاطبین خود است. از طرف دیگر با در بر داشتن معنای "همانند خورشید باش (Be Sun)" همواره چون اشعه‌های طلائی رنگ خورشید و نور گسترده آن، به دنبال پایداری و گستردگی در تمام جهان است.

تیم کاری «بی­ سان» که نمایندۀ فرهنگ‌وهنر ایران است، برای احیاء قلمکاری اصیل و فراهم ساختن انتظارات مردم هنردوست جامعۀ امروز گام برداشته است. این انتظارات در میان انبوه تولیدات مشابه بدون کیفیت و حتّی گاهی منزجرکننده به کلی نادیده گرفته شده است. در حالی که امکان عرضۀ بسیار والاتر محصول را با روندی تکاملی از شناخت محیط و عواملی چون پارچه، رنگ، نقش  و همچنین با ایجاد کاربری‌های متفاوت مطابق با سلیقه و نیاز امروز وجود دارد.

«بی­ سان» با تولیدات منحصر به فرد خود سعی دارد که به طور مستمر چندین گام از رقبای خودپیشی داشته باشد و با نگهداری سطح کیفی بالا، باعث ایجاد انگیزه در جهت تولید و مصرف شایستۀ خود می‌گردد.

 

«تابستان 95»

www.Be-Sun.ir

قلمکاری اصیل «بی سان» (بوسیله قلم) هدیه، سوغات و صنعت دست فاخر و نفیس اصفهان


آدرس آتلیه و مارکت: اصفهان سیتی‌سنتر، طبقه سوم، مرکز تکنولوژی و تجارت (ودینگ‌سنتر سابق) واحد ۳۰۰۳
Top